Algemene Voorwaarden


januari 2024

Artikel 1 Definities

In deze voorwaarden wordt verstaan onder:

1.1 Opdrachtnemer: Huis van ien, Meubelstoffering, gevestigd Monceaupark 25 1448 GJ Purmerend.

1.2 Afnemer: de koper/opdrachtgever of eenieder die met Opdrachtnemer een

overeenkomst aangaat of wil aangaan of voor wie Opdrachtnemer een offerte doet

of een leverantie of prestatie verricht.

Artikel 2 Aangaan Overeenkomst

2.1 Tenzij schriftelijk anders overeengekomen zijn deze Algemene Voorwaarden

Huis van ien, Meubelstoffering onverkort van toepassing.

2.2 Opdrachtnemer zal een offerte maken waaruit prijsstelling, een indicatieve levertijd

en een beschrijving van de te verrichten werkzaamheden blijkt.

2.3 Alle offertes hebben een geldigheidsduur van 3 maanden, te rekenen vanaf de

datum van de offerte.

2.4 Alle genoemde prijzen zijn in euro´s inclusief de verschuldigde BTW.

2.5 De overeenkomst tot het verrichten van de gevraagde werkzaamheden komt tot

stand wanneer Opdrachtnemer binnen de geldigheidsduur van de offerte een

mondelinge of schriftelijke orderbevestiging heeft ontvangen.

2.6 De Opdrachtnemer is gerechtigd bij het aangaan van een overeenkomst een

aanbetaling te vragen tot een maximum van 50% van de overeengekomen prijs.

2.7 Prijswijzigingen binnen drie maanden na het sluiten van de overeenkomst hebben

geen invloed op de overeengekomen prijs.

2.8 Prijsverhogingen drie maanden na het sluiten van de overeenkomst zijn voor risico

van Afnemer. In dat geval heeft Afnemer de mogelijkheid om hetzij te annuleren als

bedoeld in Artikel 10 hetzij zich akkoord te verklaren met de hogere prijs.

Prijsverlagingen na deze periode worden op verzoek van Afnemer doorberekend.

Artikel 3 Aanlevering

3.1 In het geval Opdrachtnemer ten behoeve van de uitvoering van haar opgedragen

werkzaamheden goederen en/of materialen van Afnemer beschikbaar krijgt gesteld,

zullen deze goederen c.q. materialen eigendom blijven van Afnemer.

3.2 Het is Opdrachtnemer niet toegestaan de beschikbaar gestelde goederen en het

materiaal anders te gebruiken dan voor het door Afnemer opgedragen werk. Het is

haar evenmin toegestaan de beschikbaar gestelde goederen zonder instemming van

Afnemer aan derden ter hand te stellen.

3.3 De Opdrachtnemer zal de door Afnemer beschikbaar gestelde goederen en

materialen op eerste aanvraag weer aan Afnemer ter beschikking stellen, al dan niet

reeds verwerkt door Opdrachtnemer. De Afnemer betaalt netto contant voor werk

dat reeds geleverd is en is voorts aansprakelijk voor eventuele door Opdrachtnemer

te lijden vertragingsschade.

Artikel 4 Levertijd

4.1 Bij overschrijding van de indicatieve levertijd wordt Opdrachtnemer een nadere

termijn gegund om alsnog te leveren. Deze nadere termijn is gelijk aan de

oorspronkelijke indicatieve termijn met een maximum van 3 maanden. Indien

Opdrachtnemer alsnog binnen deze nadere termijn levert, zal een eventuele

prijsverhoging binnen deze termijn niet worden doorberekend.

4.2 Bij overschrijding van deze nadere termijn heeft Afnemer het recht de overeenkomst

zonder nadere ingebrekestelling of rechterlijke tussenkomst te ontbinden en/of

schadevergoeding te verlangen, tenzij de termijnoverschrijding is te wijten aan een

gedraging van Afnemer zelf.

4.3 Bij overschrijding van de overeengekomen levertijd is Opdrachtnemer bij een

overeenkomst met een zakelijke Afnemer niet aansprakelijk voor schade, hoe ook

genaamd.

4.4 Bij een overeenkomst met consumenten is Opdrachtnemer ter zake slechts

gehouden die schade te vergoeden die in een zodanig verband met de

overschrijding staat, dat zij hem mede gezien de aard van de schade kan worden

toegerekend.

Artikel 5 Onuitvoerbaarheid van het Werk en Overmacht

5.1 Indien tijdens de uitvoering van het aangenomen werk blijkt, dat volledige en juiste

nakoming van de overeenkomst ten gevolge van omstandigheden die

Opdrachtnemer bij het aangaan van de overeenkomst niet kende, noch behoorde te

kennen, niet mogelijk is, hebben partijen het recht elkaar voor te stellen de

overeenkomst te wijzigen in een overeenkomst die wel juist en volledig kan worden

nagekomen.

5.2 Indien de overeenkomst niet wordt gewijzigd zoals vermeld in het vorige lid hebben

partijen het recht, behoudens in geval van overmacht, de overeenkomst te

ontbinden. In dat geval is Afnemer gehouden aan Opdrachtnemer de in verband met

de uitvoering van de werkzaamheden reeds gemaakt kosten te vergoeden.

5.3 Ingeval slechts een bepaald deel van de overeenkomst niet kan worden nagekomen,

om redenen zoals vermeld in het eerste lid van dit artikel, zal slechts voor het niet uitvoerbare deel van de overeenkomst ontbinding plaatsvinden, tenzij dit in

redelijkheid niet kan worden gevergd.

5.4 Bij overmacht heeft de wederpartij van degene die zich op overmacht beroept het

recht de overeenkomst te ontbinden.

Artikel 6 Aanvaarding

6.1 Afnemer aanvaardt de goederen op het moment van afleveren door Opdrachtnemer

of op het moment van ophalen door Afnemer of door degene die in opdracht van

Afnemer op komt halen.

6.2 Indien Opdrachtnemer de goederen niet, niet volledig of beschadigd aan Afnemer

teruggeeft, hetzij ten tijde van het overeengekomen leveringstijdstip, hetzij op het in

4.1 bedoelde tijdstip, is Opdrachtnemer jegens Afnemer een schadevergoeding

verschuldigd. De Afnemer is gerechtigd deze schadevergoeding in mindering te

brengen op de overeengekomen prijs.

6.3 Ingeval de te leveren goederen na aanbieding tot afname niet worden aanvaard,

anders dan dat Afnemer de goederen niet wil aanvaarden, zal Opdrachtnemer

binnen redelijke termijn een tweede aanbieding tot afname doen.

6.4 De Opdrachtnemer is na weigering van aanvaarding dan wel na tweede afname

gerechtigd opslagkosten en eventuele verdere schade en kosten aan Afnemer in

rekening te brengen, dan wel eerst de goederen 30 dagen onder berekening van

opslagkosten voor Afnemer in opslag houden.

6.5 Indien de te leveren goederen daarna nog niet door Afnemer zijn afgenomen, is

Opdrachtnemer gerechtigd de overeenkomst als geannuleerd te beschouwen, als

bedoeld in Artikel 10. Indien Opdrachtnemer de overeenkomst als geannuleerd

beschouwt, wordt het annuleringsbedrag verhoogd met het bedrag van de

opslagkosten voor de 30 dagen.

6.6 Indien de goederen door Afnemer zijn betaald, zal Opdrachtnemer de goederen

maximaal 3 maanden in opslag houden tegen opslagkosten voor de Afnemer.

6.7 Gaat Afnemer na verloop van deze termijn nog niet over tot afname van de

goederen, dan is Opdrachtnemer gerechtigd vrijelijk over de goederen te

beschikken, deze te verkopen en de opbrengst aan Afnemer af te dragen onder

aftrek van opslag- en andere kosten en een schadevergoeding van 30% van

hetgeen Afnemer bij nakoming van de overeenkomst aan Opdrachtnemer

verschuldigd was geweest, tenzij Opdrachtnemer kan bewijzen dat haar schade

groter is of Afnemer aannemelijk kan maken dat de schade kleiner is. Alvorens

Opdrachtnemer hiertoe mag overgaan, dient zij het voornemen hiertoe schriftelijk

aan Afnemer mede te delen.

Artikel 7 Meerwerk en/of Minder Werk

7.1 Kosten die ontstaan doordat Afnemer in gebreke is gebleven uitvoering of voortgang

van het werk mogelijk te maken, worden Afnemer extra in rekening gebracht.

Hiermee wordt gerekend met een uurloon van 85,00 euro inclusief BTW.

7.2 Tot meerwerk behoren in het algemeen: alle werkzaamheden, die niet in de

overeenkomst zijn begrepen en die door Afnemer worden verlangd.

7.3 Snijdverlies wordt niet als minderwerk gerekend. Ten tijde van een verzoek van

Afnemer bij aflevering zullen restanten van gebruikte materialen door

Opdrachtnemer worden overhandigd.

7.4 Meerwerk en/of minderwerk zal naar billijkheid met elkaar worden verrekend.

Artikel 8 Betaling

8.1 De betaling dient door Afnemer netto contant onder aftrek van het

aanbetalingbedrag als bedoeld in artikel 2.6 te geschieden bij de afname, of, indien

afgesproken, bij uitreiken factuur binnen 8 dagen na factuurdatum.

8.2 De Opdrachtnemer die ten uitvoering van een overeenkomst de afname in gedeelten

uitvoert, is gerechtigd om bij elke deellevering betaling van het geleverde te

vorderen onder aftrek van het aanbetalingbedrag als bedoeld in artikel 2.6.

8.3 Voor elke (deel)levering ontvangt Afnemer een (deel)factuur.

8.4 De Afnemer is in geval van klachten uitsluitend gerechtigd dat deel van de factuur in

te houden dat in redelijke verhouding staat tot de inhoud en ernst van de klacht. Dit

ontheft Afnemer niet van de verplichting het resterende factuurbedrag te betalen.

8.5 Indien Afnemer in gebreke blijft in de betaling binnen de termijn van 8 dagen dan is

de Afnemer van rechtswege in verzuim. Afnemer is alsdan een rente verschuldigd

van 1% per maand, tenzij de wettelijke rente hoger is in welk geval de hoogste rente

geldt. De rente over het opeisbaar bedrag zal worden berekend vanaf het moment

dat Afnemer in verzuim is tot het moment van voldoening van het volledige bedrag.

Artikel 9 Klachten en Garantie

9.1 Onder klachten worden verstaan alle grieven wegens de hoedanigheid van de

geleverde goederen of materialen of van de uitvoering van werk. Klachten kunnen

door Afnemer bij Opdrachtnemer slechts geldend worden gemaakt door het

schriftelijk indienen hiervan binnen veertien dagen na ontvangst van de goederen.

Indien indiening binnen deze termijn redelijkerwijs niet mogelijk is, geldt de termijn

van veertien dagen vanaf het moment waarop het gebrek geconstateerd is of

geconstateerd had kunnen worden. De klacht zal moeten behelzen een omschrijving

van de grieven en geconstateerde gebreken.

9.2 De afgeleverde goederen moeten die eigenschappen bevatten die Afnemer op

grond van de overeenkomst bij normaal gebruik mag verwachten. Dit geldt tevens bij

bijzonder gebruik voor zover dit door partijen bij het sluiten van de overeenkomst is

voorzien. Wordt aan deze verwachtingen niet voldaan, dan heeft Afnemer recht op

reparatie c.q. vervanging. Het recht op vervanging komt Afnemer niet toe voor zover

het gebrek redelijkerwijs is te herstellen.

9.3 Daarnaast heeft Afnemer gedurende 1 jaar garantie op de kwaliteit van het werk

tenzij Opdrachtnemer aannemelijk kan maken dat de gebrekkige kwaliteit van het

werk het gevolg is van niet met de bestemming corresponderend gebruik,

ongeschiktheid van het door Afnemer zelf aangeleverd of in strijd met uitdrukkelijk

advies van Opdrachtnemer gekozen materiaal.

9.4 De datum van indiening van de klacht door de Afnemer is beslissend voor de

toepassing van de garantieregeling.

9.5 De garantiebepaling is slechts van kracht bij het met de bestemming

corresponderende gebruik van de bewerkte goederen of van het uitgevoerde werk.

9.6 Onoordeelkundige behandeling van of onvoldoende zorg voor de bewerkte

goederen en ongeschiktheid van door Afnemer beschikbaar gesteld of ondanks

uitdrukkelijk advies gekozen materiaal sluit elke reclame uit en doet garanties en

andere waarborgen vervallen, indien en voor zover de klacht verband houdt met die

onoordeelkundige behandeling of onvoldoende zorg of ongeschiktheid van het door

Afnemer aangeleverde of gekozen materiaal.

9.7 Deze garantieregeling geldt onverminderd het recht van Afnemer om de

overeenkomst te ontbinden en/of schadevergoeding te vorderen, indien aan de

wettelijke vereisten daartoe is voldaan.

Artikel 10 Annulering

10.1 Bij annulering van de overeenkomst door Afnemer is deze een schadevergoeding

verschuldigd van 30% van hetgeen Afnemer bij de uitvoering van de overeenkomst

had moeten betalen, dan wel het bestede aantal uren maal het uurtarief van 85,00

euro inclusief BTW indien dit hoger is.

10.2 Het percentage als in lid 10.1 bedraagt 100% van de levering of deellevering, indien

de annulering van een overeenkomst door Afnemer geschiedt, terwijl Afnemer er al

van in kennis is gesteld, dat de (deel)aflevering kan plaatsvinden.

10.3 Deze percentages zijn vaststaand, tenzij Opdrachtnemer kan bewijzen dat haar

schade groter is of Afnemer aannemelijk kan maken dat de schade kleiner is.

Artikel 11 Overige Rechten en Verplichtingen

11.1 Bij een overeenkomst met een zakelijke Afnemer is Opdrachtnemer gerechtigd,

alvorens te leveren of met de levering of nakoming van de overeenkomst voort te

gaan, voldoende zekerheid voor het nakomen van de betalingsverplichtingen van

Afnemer te vorderen.

11.2 De Opdrachtnemer zal goederen en/of materialen van Afnemer tegen brand en

diefstal verzekeren en verzekerd houden, zolang zij onder haar toezicht zijn.

11.3 De Afnemer is verplicht Opdrachtnemer ter stond te informeren over feiten en/of

omstandigheden die de uitvoering van de overeenkomst kunnen beïnvloeden, voor

zover hij die kende of behoorde te kennen.

11.4 De Opdrachtnemer is bij uitvoering van een overeenkomst met een zakelijke

Afnemer nimmer tot enige andere schadevergoeding gehouden dan in deze

voorwaarden uitdrukkelijk is neergelegd, met name niet tot het vergoeden van

andere directe of indirecte schade, waaronder begrepen schade van derden,

winstderving, e.d.

11.5 De Opdrachtnemer is bevoegd de overeenkomst door derden uit te doen uitvoeren.

11.6 De Afnemer vrijwaart Opdrachtnemer tegen aanspraken door derden.

11.7 De Opdrachtnemer is gerechtigd beeldmateriaal van de opdracht te gebruiken voor

publicitaire doeleinden.

Artikel 12 Slotbepaling

12.1 De overeenkomst eindigt

– bij afname van de verwerkte goederen, onverlet de garantiebepaling.

– bij wederzijdse goedkeuring.

– door ontbinding door de rechter.

– door onder curatele stelling, surséance van betaling of faillissement van

Afnemer of Opdrachtnemer

– bij overlijden van Opdrachtnemer of Afnemer, tenzij diens onderneming

wordt voortgezet.

12.2 Alle overeenkomsten waarop deze voorwaarden van toepassing zijn verklaard, zijn

onderworpen aan Nederlands recht.

12.3 Geschillen zullen voorgelegd worden aan de bevoegde kantonrechter van Rechtbank Noord-Holland.

Privacybeleid

Meubelstoffeerderij Huis van ien verwerkt persoonsgegevens van haar klanten, potentiële klanten en andere contactpersonen. Wij doen dit om een eventuele overeenkomst uit te kunnen voeren. In deze privacyverklaring leggen we uit waarom en op welke manier we uw persoonsgegevens verwerken.

Privacy beleid

Wij hebben geen Functionaris Gegevensbescherming in dienst, maar we staan u graag te woord met vragen over ons privacy beleid op ineke@huisvanien.nl

Welke persoonsgegevens verwerkt Meubelstoffeerderij Huis van ien?

Hieronder vind u een overzicht van de persoonsgegevens die wij mogelijk verwerken, afhankelijk van de producten of diensten die u afneemt of gebruikt:

Voor- en achternaam

Adres

Woonplaats

Telefoonnummer

E-mailadres

Bedrijfsnaam

Bedrijfsadresgegevens

Locatiegegevens

BTW-nummer

Contactgeschiedenis

Overige persoonsgegevens die u actief verstrekt bijvoorbeeld door een aanmelding op onze website, in correspondentie en telefonisch

Wettelijke verplichtingen

Een klein deel van onze verwerkingen is wettelijk verplicht. Hierbij gaat het vooral om persoonsgegevens die nodig zijn om aan onze belastingplicht te voldoen.

Geautomatiseerde besluitvorming

Meubelstoffeerderij Huis van ien neemt geen besluiten op basis van geautomatiseerde verwerkingen (algoritmes) die nadelige gevolgen kunnen hebben voor u.

Rechten van betrokkenen

Onder de AVG heeft iedereen een aantal rechten. Wij doen ons uiterste best om hier zo goed mogelijk aan te voldoen. Heeft u tips of opmerkingen? Laat het ons dan weten! Om van uw rechten gebruik te maken kunt u contact met ons opnemen via ineke@huisvanien.nl

Informatie en inzage: uiteraard kunt u inzien welke persoonsgegevens we van u verwerken. We vertellen u dan ook graag meer over het hoe en waarom we die gegevens verwerken.

Rectificatie: heeft u het idee dat we verkeerde gegevens van u hebben? Laat het ons dan weten, dan passen we het aan.

Vergetelheid: u kunt de persoonsgegevens die wij van u hebben verwijderen. Het kan zijn dat we voor andere doeleinden (administratie of ontdubbelen bijvoorbeeld) die gegevens dan nog wel moeten verwerken.

Beperking: heeft u het idee dat wij uw persoonsgegevens onrechtmatig of onjuist verwerken, dan kunt u die verwerking ook laten beperken.

Bezwaar (verzet): voor de verwerking van uw persoonsgegevens kunt u bezwaar indienen.

Overdraagbaarheid: dit is een nieuw recht onder de AVG om uw persoonsgegevens over te (laten) dragen. Mocht u hier gebruik van willen maken, neem dan even contact met ons op.

Daarnaast kunt u ook:

Toestemming intrekken: bijvoorbeeld voor het ontvangen van e-mailings. Als u toestemming voor een andere verwerking wil intrekken, kunt u contact met ons opnemen. Dit kan via ineke@huisvanien.nl

Klacht indienen bij de Autoriteit Persoonsgegevens (AP): denkt u dat wij niet handelen in overeenstemming met de privacywetgeving? Dan horen we dat natuurlijk graag. U kunt hierover na 25 mei 2018 ook een klacht indienen bij de AP.

Hoe lang bewaren wij uw persoonsgegevens?

Persoonsgegevens mogen niet langer bewaard worden dan noodzakelijk is. De bewaartermijn is afhankelijk van het doel waarvoor we de gegevens hebben gekregen of verzameld en van eventuele wettelijke plichten om gegevens te bewaren.

Indien u een offerte bij ons heeft opgevraagd maar u geen klant bij ons geworden bent, zullen wij uw gegevens uiterlijk twee jaar na ons laatste contact verwijderen. Ook indien wij een offerte van u hebben ontvangen, maar wij geen klant van u zijn geworden, zullen uw persoonsgegevens uiterlijk twee jaar na ons laatste contact worden verwijderd. Bent u wel klant bij ons geworden of wij bij u, dan zullen wij uw persoonsgegevens bewaren voor de duur van zeven jaar na het einde van het boekjaar waarin de overeenkomst met u volledig is uitgevoerd. De periode van zeven jaar komt overeen met de periode waarbinnen wij verplicht zijn onze administratie te bewaren voor de Belastingdienst. Na afloop van deze periode zullen wij uw persoonsgegevens verwijderen.

Grondslagen van de verwerkingen:

Zoals hierboven toegelicht verwerken wij sommige gegevens voor het uitvoeren van een wettelijke plicht, sommige voor het uitvoeren van een overeenkomst en de meeste voor het uitvoeren van het gerechtvaardigd belang van Meubelstoffeerderij Huis van ien: het uitvoeren van onze doelstelling. Wilt u meer weten over de afweging die wij bij het gerechtvaardigd belang maken, neem dan contact met ons op.

Doorgifte aan derden

In verband met de uitvoering van een eventuele overeenkomst met u is het mogelijk dat wij uw persoonsgegevens moeten verstrekken aan partijen die producten en/of diensten aan ons toeleveren of in onze opdracht werkzaamheden uitvoeren.

Hoe Meubelstoffeerderij Huis van ien uw persoonsgegevens beveiligt

We nemen de bescherming van uw gegevens serieus en nemen passende maatregelen om misbruik, verlies, onbevoegde toegang, ongewenste openbaarmaking en ongeoorloofde wijziging tegen te gaan. Als u het idee heeft dat uw gegevens toch niet goed beveiligd zijn of er zijn aanwijzingen van misbruik, neem dan contact op via   ineke@huisvanien.nl

We hebben de volgende maatregelen genomen om uw persoonsgegevens te beveiligen:

Wij werken met actuele beveiligingssoftware.
We versturen uw gegevens alleen via beveiligde internetverbindingen (SSL)
Toegang tot persoonsgegevens vanaf mobiele apparaten is ingeperkt en wordt actief gemonitord.

Cookie verklaring

Meubelstoffeerderij Huis van ien maakt gebruik van cookies. Dit doen wij zodat wij op de hoogte kunnen blijven van het onderhoud van de website en om websiteverkeer te analyseren door middel van Google Analytics.